مهم‌ترین هدف نظام قضایی، کاهش جمعیت کیفری و بازگشت زندانیان به جامعه است

هاشم نیا سرپرست زندان های خوزستان در نشستی با خلفیان دادستان مرکز استان، در خصوص کاهش جمعیت کیفری و بررسی راهکارهای اجرایی آن، به ویژه اعطای رای باز و استفاده از پابند الکترونیک گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های خوزستان، هاشم نیا سرپرست زندان‌های خوزستان،در نشستی با خلفیان دادستان مرکز استان، در خصوص کاهش جمعیت کیفری و بررسی راهکارهای اجرایی آن، به ویژه اعطای رای باز و استفاده از پابند الکترونیک گفتگو و تبادل نظر کردند.
در این جلسه، هاشم نیا ضمن اشاره به ضرورت کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از اولویت‌های نظام قضایی، بر لزوم تسهیل در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و به کارگیری روش‌های نوین نظارت الکترونیکی مانند پابند الکترونیک تاکید کرد.

مهم‌ترین هدف نظام قضایی، کاهش جمعیت کیفری و بازگشت زندانیان به جامعه است


خلفیان دادستان مرکز استان نیز با تاکید بر اهمیت کاهش جمعیت کیفری و تبعات منفی حبس بر خانواده و جامعه ، بر ضرورت اتخاذ راهکارهای موثر برای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک به عنوان یک ابزار موثر در نظارت بر زندانیان با رای باز و کاهش خطرات اجتماعی ، تاکید کرد. در این نشست، دو طرف بر همکاری و تعامل فی‌مابین برای پیگیری موضوعات مطرح شده و اجرای راهکارهای عملی به منظور کاهش جمعیت کیفری و بهبود شرایط زندانیان ، تاکید کردند. همچنین بر اهمیت ارتقای فرهنگ پیشگیری از جرم و کاهش بزهکاری در جامعه به عنوان یک راهکار اساسی برای کاهش جمعیت کیفری ، تاکید شد.

مهم‌ترین هدف نظام قضایی، کاهش جمعیت کیفری و بازگشت زندانیان به جامعه است


در این دیدار بهنامیان رئیس اداره قضایی زندانها،آزاده مدیر زندان سپیدار، ظاهری مدیرکانون، عباسی ریس زندان الحدید، کریمی رئیس زندان سما و لطفی مدیرعامل انجمن وی را همراهی کردند.

انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha